Lepsipostava.cz -> Posilování břicha

Posilování břicha – jak zbytečně nemrhat energií a cvičit skutečně efektivně?

Ve cvičení se bohužel nemůžeme spolehnout na úměrnost vynaloženého úsilí a růstu svalů.

Posilování břicha není jen o tom odhodlat se ke cvičení – musíte také vědět, co přesně děláte.

Máte rádi klasické sedy lehy? A jste si jistí, že je děláte skutečně efektivně? Raději si to s námi ověřte! Připravili jsme si pro vás tři nejznámější cviky – ale v té nejúčinnější formě!

Posilování břicha – sedy lehy

Položte se na záda k něčemu, o co si můžete zapřít chodidla (žebřiny, postel). Vaše nohy by měly svírat minimálně pravý úhel – čím menší úhel tím lépe.

Dejte si ruce za hlavu a z pozice v sedu se pomalu s nádechem spouštějte k podlaze.

Mějte zatnuté svaly a zakulacená záda. Ve chvíli, kdy se dotknete zády podlahy, se začněte opět pomalu s výdechem vytahovat do výchozí pozice.

Posilování břicha – zkracovačky

Lehněte si na zem a lýtka položte na lavičku. Vaše stehna musí svírat pravý úhel s trupem i s lýtky.

S nádechem postupně začněte zvedat hlavu, ramena a lopatky směrem ke stehnům (tzv. sbalení se) – dolní část páteře zůstává na zemi.

Se zatnutými svaly vydržte 1 – 3 sekundy a poté se pomalu s výdechem spusťte do výchozí pozice.

Posilování břicha – sklapovačky

Lehněte si na záda, rovně natáhněte nohy a stejně tak natáhněte ruce za hlavu.

Současně zvedejte natažené ruce i nohy tak, aby se setkaly přibližně v polovině vašeho těla (nohy by měly být téměř kolmo, rukama se dotkněte kotníků).

Trup se začíná přitahovat k nohám přibližně tehdy, kdy jsou vaše ruce v kolmé pozici k podlaze.

V horní poloze vydechujte, při spouštění se nadechněte. Tento cvik by měl být svižný, soustřeďte se na práci svalů a v žádné krajní pozici neodpočívejte.



Proč mnoho lidí nezhubne, i když dodržují přísnou životosprávu a přijímají málo kalorií?

Protože nadváha často nesouvisí jen s příjmem a výdejem kalorií – u většiny osob s nadváhou hrají roli i zdravotní příčiny nadváhy – a často o tom dotyční ani neví.

Bez odstranění těchto příčin se pak hubne jen velmi obtížně.

Naopak když se odstraní, jde hubnutí výrazně snadněji.

Pokud Vás zajímá více informací o principech hubnutí, které se využívají v dietologických poradnách a které Vám mohou výrazně usnadnit hubnutí, klikněte na ikonu níže: